top of page
Zoeken

Reputatie: Het Onzichtbare Kapitaal van Jouw Bedrijf

Reputatie is geen moderne uitvinding. Geen marketing of PR-truc. Maar een sociaal mechanisme. 


In de kern is reputatie de collectieve perceptie van gedrag over tijd. Niet wat je over jezelf zegt, maar hoe anderen je ervaren en doorvertellen.

Toch trappen we vaak in dezelfde valkuil: We behandelen reputatie als iets dat beschermd moet worden. Dus vermijden we risico’s, poetsen we fouten weg, en vertellen we alleen het succesverhaal.

Maar in een wereld waarin vertrouwen schaars is en wantrouwen de norm, werkt dat niet meer. Juist openheid over wat schuurt, wat botst, wat níét lukt - maakt je geloofwaardig.

​​​​​​​

Denk aan een boom. Zonder weerstand groeit hij misschien recht,maar niet stevig. Het is juist die weerstand die zijn wortels dieper duwt.


Met reputatie werkt het net zo.

​​​​​​

Door transparant te zijn over je uitdagingen; je fouten, kritiek en tegenslag, bouw je geen fragiele, maar antifragiele reputatie.​

 
 
 

Comments


bottom of page